Am aflat!

Am aflat!

Nu întotdeauna am ales bine, nu întotdeauna am fost liber să aleg. Am încurcat drumurile, căile, cărările. M-am uitat, am văzut şi am priceput. Dar drumu-i lung şi împlinirea-i departe. Ca să mă pot aduna, a trebuit întâi să mă risipesc. Acum ştiu cine sunt. (Grigore Leşe)
"Fără Hristos viaţa fiecăruia dintre noi e o crimă perfectă"
Telverde Antisuicid

Telverde Antisuicid

În 15 iulie se împlinesc doi ani de când TelVerde Antisuicid 0800 801 200 a devenit funcțional. Ce înseamnă 2 ani, câte minute, ore, bătăi de inimă, nopți albe în care oameni – atât de generoși încât își asumă cu discreție și delicatețe rolul de voluntari anonimi – așteaptă pregătiți să asculte, acolo, la celălalt capăt al firului? Câte răsărituri de soare în plus pentru cei ce se luptă în întuneric, încercând să dea un sens vieții lor? Câți oameni au beneficiat, direct sau indirect, de faptul că această linie a vieții există?

Totul a început, de fapt, în anii ’90, când Alianța Anti-Suicid Cluj (A.S.A.) – “Alianța Mică” a înființat prima linie telefonică antisuicid din România, funcționând pe bază de voluntariat – studenți de la universitățile clujene cu pregătire adecvată în gestionarea apelurilor de la persoane în criză.

După ce funcționarea acestei linii telefonice a încetat, Doamna Profesor Doina Cozman, Președintele Alianței Anti – Suicid Cluj și al Alianței Române de Prevenție a Suicidului – “Alianța Mare”, povestea de multe ori și cu emoție în glas despre generozitatea, dăruirea și coeziunea acestui grup de tineri voluntari, antrenați de dânsa.

De fiecare dată când povesteam despre această inițiativă, Doamna Profesor ne transmitea speranța că demersul poate fi reeditat, că putem da viață din nou liniei ce promovează viața, cu resursele de acum și cu sprijinul unor oameni pe care nu îi cunoaștem, dar către care ne îndreaptă fiecare pas și decizie din activitatea noastră în cadrul Alianței.

Și iată că în primăvara 2013 ne-am adunat ca să ne cunoaștem și să începem antrenamentul pentru consiliere în criză, o mână de oameni veniți din domenii diverse, cu abilități diverse și motivați de dorința de a dărui, cu discreție și delicatețe. Au urmat zeci și zeci de alți voluntari care se adună în jurul aceleiași idei, de promovare și ocrotire a vieții, se sprijină între ei și, prin optimismul lor și forța grupului, fac să bată inima Telefonului Verde – noapte după noapte după noapte.

Din 2013 începând, Telefonul Verde Antisuicid este susținut financiar de Primăria Cluj – Napoca (proiecte depuse și câștigate, an după an), precum și prin sponsorizări și donații. Un alt tip de susținere îl avem de la cei ce vizualizeaza și apreciază site-ul www.antisuicid.com al Alianței și contul de facebook. Aproape 24.000 de persoane ne-au vizualizat postările până acum, iar aproape 7000 ne-au apreciat pagina de facebook. Prin postările de pe pagina de facebook și de la secțiunea Blog a site-ului, oameni din toată țara ajung să ne cunoască, înțeleg mai multe despre fenomenul suicidar, despre ce se poate face pentru persoanele suicidare și difuzează către cei ce au nevoie de noi informația că Telefonul Verde există.

Ce mai înseamnă 2 ani de Telefon Verde? Existența unui Ghid al voluntarului, ce sintetizează conceptele și tehnicile consilierii telefonice în criză.

Citeste mai departe aici.



Comentarii prin Facebook

Nici un mesaj.

Scrie un mesaj

Facebook