Am aflat!

Am aflat!

Nu întotdeauna am ales bine, nu întotdeauna am fost liber să aleg. Am încurcat drumurile, căile, cărările. M-am uitat, am văzut şi am priceput. Dar drumu-i lung şi împlinirea-i departe. Ca să mă pot aduna, a trebuit întâi să mă risipesc. Acum ştiu cine sunt. (Grigore Leşe)
"Fără Hristos viaţa fiecăruia dintre noi e o crimă perfectă"
Peste 200 de liceeni cu deficiențe de auz au învățat cum să-și aleagă meseria în proiectul „Vreau să știu”

Peste 200 de liceeni cu deficiențe de auz au învățat cum să-și aleagă meseria în proiectul „Vreau să știu”

Peste 200 de elevi cu deficiențe de auz au învățat să comunice mai ușor, să fie mai încrezători în șansele lor și să se pregătească pentru o viitoare meserie în proiectul de orientare profesională „Vreau să știu”, derulat de Junior Achievement Romania cu sprijinul Fundației Orange.

Liceenii au lucrat împreună cu profesorii după o programă learning by doing, adaptată caracterului lor specific de învățare, au primit manuale și materiale educaționale gratuite și au participat la evenimente de tip „job shadow”, descoperind în mod practic meseriile pe care și le-ar putea alege în viitor.

Alături de consultanți voluntari Orange și antreprenori locali, elevii au explorat profesii posibile și aptitudini necesare pentru fiecare în parte. Activitățile propuse i-au stimulat să lucreze în echipă și să-și dezvolte abilitățile de comunicare. Elevii au realizat afișe cu mesaje motivaționale, au organizat dezbateri, jocuri de rol, ședințe de brainstorming, au căutat moduri de a soluționa conflicte interpersonale și au descoperit cum să interpreteze diverse comportamente. În plus, au aflat cum se derulează un interviu de angajare și au învățat cum să redacteze un CV și o scrisoare de intenție. Elevii au fost încurajați să se gândească și la posibilitatea de a deveni antreprenori și au aflat cum să facă o planificare financiară.
„Sunt convinsă că aceste activități trebuie repetate deoarece facilitează implicarea activă în dezvoltarea unei personalități armonioase și responsabile a elevilor. Activitățile propuse în manuale presupun aplicarea unor metode moderne și creative, care alungă monotonia și formalismul”, a spus profesoara Ileana Dolinschi de la Liceul Tehnologic Special Gheorghe Atanasiu din Timișoara.

Deficiența de auz este una dintre cele mai comune probleme de sănătate care afectează calitatea vieții. Persoanele cu probleme de auz sunt adesea afectate și pe plan emoțional și psihologic din cauza capacității limitate de comunicare și au nevoie de sprijin din partea familiei și școlii pentru a se integra în societate și în mediul profesional. În România nu există surse oficiale în ceea ce privește numărul de tineri cu deficiențe de auz, mulți dintre aceștia nefiind înregistrați. Proiectul „Vreau să știu” a venit în sprijinul școlilor oferind instrumente și activități educaționale ce pot fi folosite de toți elevii, ajutându-i pe tinerii cu deficiențe de auz să se alăture colegilor lor în demersul pentru o viață independentă și activă.
Proiectul s-a derulat în șapte licee speciale din Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Focșani, Buzău, Galați și Iași și a fost finanțat de Fundația Orange în cadrul programului „Lumea prin culoare și sunet”.

Citeste mai departe aici.



Comentarii prin Facebook

Nici un mesaj.

Scrie un mesaj

Facebook