Am aflat!

Am aflat!

Nu întotdeauna am ales bine, nu întotdeauna am fost liber să aleg. Am încurcat drumurile, căile, cărările. M-am uitat, am văzut şi am priceput. Dar drumu-i lung şi împlinirea-i departe. Ca să mă pot aduna, a trebuit întâi să mă risipesc. Acum ştiu cine sunt. (Grigore Leşe)
"Fără Hristos viaţa fiecăruia dintre noi e o crimă perfectă"
Cum să-ți antrenezi creierul în fiecare zi

Cum să-ți antrenezi creierul în fiecare zi

Dacă nu îți antrenezi un mușchi, acesta se atrofiază și poate deveni chiar inutilizabil în timp. La fel este și cu creierul. Chiar dacă nu este un mușchi, acesta trebuie antrenat tot timpul, pentru a funcționa la capacitate optimă. Pentru a-ți antrena creierul, însă, nu trebuie să faci doar exerciții fizice, ci și un alt tip de exerciții, foarte importante.

Dacă nu îți antrenezi în permanență creierul, cea mai importantă resursă pe care o ai în viață, nu vei reuși nici să te dezvolți personal sau să evoluezi într-un anumit domeniu sau altul. Mintea trebuie antrenată zilnic, indiferent de domeniul de ocupație sau interesele personale.

Iată care sunt cele mai importante exerciții pe care le poți încerca tot timpul pentru antrenamentul minții:

1. Încearcă rute diferite pentru a merge la birou sau la facultate.
Dacă folosești aceeași rută în fiecare zi, creierul tău este pus pe “pilot automat”, pe un drum memorat, pe care aproape că îl parcurgi din instinct. Însă, dacă încerci drumuri și rute neexplorare de obicei, vei fi nevoit să te descurci în situații noi și să îți pui mintea la lucru. Te va ajuta enorm, așa că nu ezita să faci acest lucru măcar de câteva ori pe lună.

2.Nu te folosi de GPS sau Internet pentru a ajunge într-un anumit loc.
Trebuie să găsești o anumită adresă pentru a ajunge la un interviu, pentru a găsi pe cineva sau pentru a livra ceva? Foarte bine, încearcă să găsești locul respectiv fără a te folosi de GPS sau Internet. Ia-o ca pe o aventură și explorează orașul până găsești ceea ce cauți. Uită-te la hărți, citește numele străzilor și descurcă-te. Creierul tău nu va avea decât de câștigat.

3.Acumulează informații noi în fiecare zi.
Folosește-te de mediul online într-un mod inteligent și caută în fiecare zi informații noi despre domenii care te interesează, despre istorie, despre orașul în care locuiești, despre o limbă străină pe care vrei să o înveți sau orice altceva. Ideea este să înveți ceva nou în fiecare zi și să îți exersezi memoria tot timpul.

4. Citește, citește, citește.
Cărți. Mai ales cărți. De beletristică, istorice, cărți de specialitate sau jurnale. Chiar și reviste sau ziare, dar numai cele în care chiar găsești informații utile și interesante. Cititul este una dintre cele mai frumoase, interesante, utile și importante activități pe care le poți face pentru tine și creierul tău. Așa că, fuga la librărie sau bibliotecă și citește! Acum!

5. Renunță la televizor.
Chiar dacă este foarte tentant, mai ales când vii seara de la birou sau de la facultate, televizorul te va ajuta să te relaxezi, într-adevăr, dar nu va face nimic altceva pentru tine. Dacă nu urmărești un program educativ sau un film foarte important și bun, mai bine renunți la televizor. Îți vei încărca memoria cu tot felul de informații inutile și neinteresante, iar la final de zi vei fi mult prea obosit pentru a mai face ceva util.

6. Odihnește-te suficient.
Da, știm, sunt multe lucruri importante de făcut iar o zi nu are suficiente ore pentru a le termina pe toate. Dar, este foarte important să realizezi că tu și corpul tău aveți nevoie de odihna pentru a funcționa la capacitate maximă. Așadar, odihnește-te suficient și lasă-ți mintea să lucreze în voie.

7.Fă exerciții fizice.
Mișcarea fizică te va ajuta să îți oxigenezi creierul și să te relaxezi, lucru care contribuie la transmiterea mai buna a semnalelor catre sistemul nervos. Cu alte cuvinte, sportul nu ajută doar corpul, ci și mintea. Încearcă-l și tu!

8. Renunță la obiceiurile nesănătoase.

Alcool, tutun, nopți pierdute. Toate acestea îți vor încetini funcțiile creierului și te vor face să îți pierzi gândirea limpede pe care o ai de obicei. Înlocuiește-le cu obiceiuri sănătoase, plimbări în natură, dietă echilibrată, fructe, legume, apă din abundență.

Citeste mai departe aici.



Comentarii prin Facebook

Nici un mesaj.

Scrie un mesaj

Facebook